Közösségi média tartalmak hatása a testképre és elégedettségre – egy szemkamerás kutatás eredményei
A marketing legfőbb feladata a szükségletkielégítés, melyhez szorosan kapcsolódik a hiányérzetgenerálás. De vajon minden téren elfogadható és etikus a fogyasztóban a hiány érzetét kelteni? Mi történik akkor, amikor ezen marketingtörekvések az egyén önértékelésére és testképére rombolóan hatnak, kockáztatják annak fizikai és mentális egészségét?
A nyugati kultúrákban természetesnek számít, hogy a nők negatív testképpel rendelkeznek, azonban véleményem szerint ez számos etikai kérdést felvet a marketing esetén – különösen a közösségi média által nyújtott eszközök fénykorában. Úgy gondolom, ezen kérdés nemcsak szakmailag fontos, hanem egy modern kori társadalmi probléma is kiütközik benne. Ennek megfelelően előadásomban arra a kérdésre keressük a választ, hogy vajon milyen hatást gyakorolnak a közösségi média tartalmak a fiatal nők testkép megítélésére, hangulatára és életmóddal való elégedettségére?


Only with Hungarian knowledge
Nem regisztrációköteles