Robotika - tudományos játszóház
A program alatt a résztvevők kipróbálhatják a robotok programozásának lehetőségeit, a gimnázium hozzáértő diákjainak segítségével.
A XXI. század technológiai civilizációjának kiemelt területeit az MTMI betűszóval jelölik (Műszaki tudományok, Matematika, Természettudomány, Informatika). Az oktatás számára mindez kihívást jelent, hiszen a folyamatok, oktatási tartalmak nagyon lassan változnak a rendszer méretéből adódóan, de minden szakember látja a változás szükségességét.
A világ egyik legnagyobb játékgyártó cége felismerve a trendeket olyan technológiai eszközöket fejlesztett, amelyek használatával már kisiskolás kortól fejleszthetők az MTMI területek kompetenciái. Olyan programozható robotról van szó, amelyből variabilitásából következően bármilyen műszaki konstrukció létrehozható. A számítógépen futtatható programozói szoftverkörnyezetben egy node-based alapú data flow elvű magas szintű programnyelv segítségével készíthető el a vezérlő program, amely utasításait a robot automatikusan és önállóan végrehajtja. Az ikonalapú programkörnyezetnek köszönhetően a szintaktikai hibák javítása helyett az algoritmusra összpontosíthat a fejlesztő.
Only with Hungarian knowledge
Nem regisztrációköteles