GYERMEKKORI DIGITÁLIS NYELVTANÍTÁS
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Tanító- és Óvóképző Kar Idegen Nyelvi és Irodalmi Tanszékének oktatóiból alakult meg két évvel ezelőtt az MTA-ELTE Gyermekkori Digitális Nyelvtanítás Kutatócsoport Medgyes Péter professzor irányításával. A kutatócsoport célja, hogy megismerje a magyar általános iskolák 1–6. osztályában célnyelvet (idegen- vagy nemzetiségi nyelvet) tanító pedagógusok tanítási módszereit és mindennapi gyakorlatát, különös tekintettel a digitális eszközök alkalmazására.
A kutatás középpontjában a pandémia idején bevezetett távolléti oktatás tapasztalatai, a nyelvpedagógusok szakmai kihívásai, kompetenciái, fejlődési lehetőségei, a digitális oktatással kapcsolatos nézetei, vélekedései állnak. Célja továbbá annak feltárása, hogy milyen mértékben sikerült adaptálniuk az online térre az általuk korábban alkalmazott jelenléti tanítási módszereket, illetve, hogy visszatérve az osztálytermekbe, használják-e a digitális oktatás során megismert technikákat és alkalmazásokat. A kutatás nagymintás kérdőíves kikérdezést, interjút és metaforakutatást tartalmazott. A kutatás-fejlesztés eredményeként egyre bővülő adatbázis épül és nyelvpedagógusok számára kidolgozott szakmódszertani eszköztár készül. A Kutatók Éjszakája rendezvény keretében bemutatjuk a kutatás szakaszait és ismertetjük néhány fontosabb eredményét.
A kutatást a MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program támogatja.
1. A kutatócsoport és a kutatás bemutatása
Radvai Teréz
2. Digitális tanulástámogató elemek a német nemzetiségi iskolákban
Dr. Márkus Éva, Lehr-Balló Dorothee, Svraka Bernadett
3. A távolléti oktatás tapasztalatainak hatása a nyelvpedagógusok jelenléti oktatásban használt digitális eszköztárára
Baloghné Dr. Nagy Gizella
4. Nyelvpedagógusok nézetei: Metaforakutatás az online oktatásról
Trentinné Dr. Benkő Éva, Dr. Árva Valéria
5. A nyelvpedagógusok online oktatásra vonatkozó attitűdjei és a digitális platformok használata közötti összefüggések
Fenyődi Andrea és Poros Andrea
Only with Hungarian knowledge
Nem regisztrációköteles