Hogyan társalognak a gyerekek?

 

A társalgási készségek fejlődése a gyermekkori nyelvelsajátítás egyik fontos résztartományát alkotja, mellyel az utóbbi évtizedekben egyre több kutatás foglalkozik, és amely egyre lényegesebb szerepet kap mind az alapkutatásokban, mind az alkalmazási oldalon, többek között a nyelvi kompetenciák mérése, a nyelvi és társas kommunikációs zavarok diagnosztikája vagy a gyógypedagógiai fejlesztések kapcsán.

Az idevágó kutatások legnagyobb része a kisgyermekkorra irányul, az 5-6 éves és idősebb gyermekek társalgási kompetenciáit csak néhány munka vizsgálja. Pedig az eredmények azt mutatják, hogy a diskurzuskompetenciák terén 6 éves kor körül és után is jelentős változások zajlanak, sőt e kompetenciák egy részének fejlődése éppen ekkor indul meg intenzíven.

Az előadásban azt mutatjuk meg, hogyan társalognak a gyerekek 6 éves kor után, és milyen fontos szerepük van az ezredmásodperceknek és a hezitálásoknak a beszédben.

Alkalmak
{

Only with Hungarian knowledge

Nem regisztrációköteles