Hogyan segíthetünk a gyermekeknek? Gyermekjogi szakértők kerekasztal-beszélgetése
A gyermekek számos helyzetben szorulnak segítségre, legyenek azok lelki, életviteli vagy jogaikkal és jogaik sérelmével kapcsolatos problémák. Noha magától értetődik, hogy a felnőttek segítenek a gyermekeknek, számukra sem egyszerű a hogyan, és nem feltétlenül ismerik azokat a csatornákat sem, amelyeken keresztül a gyerekek maguk megtalálhatják a segítséget.
A gyermekjogi, gyermekvédelmi szakértők a beszélgetés során foglalkoznak az interneten elérhető Internet Hotline online tájékoztató és segítségnyújtó szolgálat működésével, amelyen jogsértő vagy kiskorúakra káros tartalmakat lehet bejelenteni.
Szó lesz a gyermekeket érintő online jelenségekről, így az online zaklatásról, a szextingről és a kiskorúak online behálózásáról.
A szakértők kitérnek majd a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány működésére, aktuális tapasztalataira, a szorongásokkal, depresszív tünetekkel küzdő serdülők számának emelkedésére, az önsértés és az öngyilkossági késztetés arányainak növekedésére, arra, hogy hol lehetnek a lelkisegély határai.
Az érdeklődők megismerhetik az Internet Hotline-nak, a Kék Vonal Alapítvány lelkisegély-szolgálatának, valamint a gyermekjogi képviselőnek a feladatkörét és lehetőségeit, az utóbbi években szerzett tapasztalataikat, és így számos, az ellátórendszerrel és gyermekvédelemmel kapcsolatos kérdéskörbe betekintést nyernek.
Only with Hungarian knowledge
Regisztrációköteles